Klachtenregeling
Wat te doen als u een klacht heeft?
De beste manier om een probleem op te lossen is om erover te praten met de betrokken hulpverlener. U kunt ons altijd mailen, bellen of op een andere manier contact zoeken. We vinden het belangrijk goed naar u te luisteren en samen met u naar een passende oplossing te zoeken.
Wanneer het lastig is de klacht te bespreken, kunt u ondersteuning vragen van iemand waar u vertrouwen in heeft. Diegene kan u helpen om de klacht bespreekbaar te maken. Hij/zij mag ons ook benaderen en eventueel aanwezig zijn bij een gesprek. Vindt u het lastig om uw klacht bespreekbaar te maken met de betrokken hulpverlener of komt u er samen niet uit, kunt u ook contact zoeken met de klachtenfunctionaris binnen onze organisatie. Dit is Simone de Bijl. Zij is bereikbaar op simone@zorggroepvizie.nl.
Mocht u een officiële klacht willen indienen, dient u dit per brief of per mail te doen. U stuurt uw brief naar de directie van Zorggroep Vizie. Adresgegevens: Zorggroep Vizie, t.a.v. S. de Bijl, Jan Campertstraat 5, 6416 SG Heerlen. U kunt u e-mail sturen naar info@zorggroepvizie.nl.
Klachtenfunctionaris
Indien de klacht na deze gesprek(ken) niet is opgelost, hebt u de mogelijkheid om een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen.
Een uitgebreide toelichting over de klachtenfunctionaris vindt u hier.
Klachtencommissie
Als het bespreken van uw klacht niet tot een bevredigende oplossing heeft geleid of u wilt een onafhankelijke uitspraak over uw klacht, dan kunt u uw klacht laten behandelen door de klachtencommissie. Het is ook mogelijk om direct uw klacht voor te leggen aan een klachtencommissie.
Een uitgebreide toelichting over de klachtencommissie vindt u hier.